Yıl 2045, insanlar yaşadığı dünyadan memnun değil. Wade sanal gerçeklik gözlüğünü takar ve The Oasis’e giriş yapar…
‘Ready Player One’ filmini izleyenler için ‘Vay be!’ dedirtti ama kimse 3 sene sonra bu filmin Microsoft Teams ile gerçek olabileceğini düşünmedi. WEB 3.0 ile insanlar, dijital platformlar yoluyla çevrimiçi olarak birbirleriyle iletişim halindeler fakat Metaverse ve Microsoft Teams işbirliği, insan ilişkileri boyutunu farklı bir yere taşımayı amaçlıyor.
Microsoft Teams ve Metaverse İşbirliği
Evinizde pc karşısındasınız ve online toplantınız var. Online toplantınız bir noktadan sonra sıkıcı ve odaklanması zor bir hale geliyor. Ruh haliniz iyi değil ya da uykudan bir anda kalktınız kimsenin sizi bu halde görmesini istemiyorsunuz ama mecburen oturmak zorundasınız. Microsoft Teams ve Metaverse işbirliği sizi bu dertlerden kurtaracak bir adım attı!
İşte bu devrede size tıpatıp benzeyen ya da kendi belirlediğiniz bir karakteri; sizin hareketlerinizle aynı anda diğer katılımcılara gösterecek.
Peki Nasıl Olacak?
Microsoft Teams, pandeminin bütün dünyayı etkilemesiyle uzaktan ve hibrit çalışma düzeninin yaygınlaşmasıyla iş ortamlarında verimliliğini artıracak yeni bir özelliğini duyurdu. Bu özellikle birlikte kullanıcılar, online görüşmeler sırasında kendisini canlandıracak üç boyutlu bir karakter, diğer bir deyişle ‘avatar’ kullanabilecekler. Merak etmeyin mavi bir cilt tonunuz ve kuyruğunuz olmayacak 🙂
Yapay zeka sayesinde yaptığınız her şey bu avatara animasyon bakımından doğru şekilde aktaracak. Bu karakterler isterseniz iki boyutlu olarak da gösterilebilecek ve görebilmeleri için bir VR cihazına ihtiyaç olmayacak.
“Evren Ötesi” Hakkında Son Gelişmeler
Metaverse öylesine kapsayıcı bir hale geldi ki AR/VR uygulamalarından, online oyunlara, NFT tabanlı sanat eserlerinden, Merkeziyetsiz Finans (DeFi) çözümlerine ya da 5G teknolojisine kadar farklı birçok alanda sıkça anılmaya başlandı. Bunu fırsat olarak gören firmalar üretimlerini ve yatırımlarını bu yöne doğru kaydırdı. Dünyanın en büyük online oyunundan birisi olan Roblox, kullanıcıları tarafından oynanan ve aynı zamanda üretilen oyun içerikleri ile kapalı devre bir Metaverse evrenine dönüştü denirse yanlış olmaz.
Ayrıca Z kuşağına ulaşmayı ve dikkatini çekmeyi hedefleyen Gucci, Nike, Lego gibi ünlü ve global markalar, Roblox içerisinde online ticari mağaza deneyimleri sunmaya başladılar. Ne çabuk demeyin! 3 sene önce de bir filmin gerçek olabileceğini kimse düşünemezdi…
Global firmaların yanı sıra sayısız girişimci, Metaverse evreninde kullanıcıların kullanmak isteyecekleri sanal avatarlar, kostümler ve eşyalar üzerine çalışmalarını hızla yürütmekte.
Kripto para birimlerinin de artık Metaverse’te önemli bir yeri olduğunu söylemek gerekiyor. Zaten son aylarda artan NFT satışları sayesinde Metaverse’in bunlarla olan bağlantısını bilmek zor olmayacaktır. NFT olarak satılan birçok eser dijital dünyada korunmakta. Bu eserlerin Metaverse’te gösterilmesi ve hatta satın alınabilmesi planlanıyor.
Kısaca özetleyecek olursak kripto para birimleri, sanal bir ekonominin başarılı bir şekilde oluşmasına, işlemesine ve harcanmasına olanak sağlayabilir. Kripto para artık hem gerçek hem sanal dünyada!
AR Gözlükle Gezinti Mi?
Metaverse’in teknik altyapısı ve içeriği tamamen hazır olduğunda, kullanıcılar hem fiziksel hem de sanal dünyada senkronize olarak istedikleri zaman var olabilecekler.
Yani siz bugün istediğiniz herhangi bir şehir, sokak ya da deniz kenarında yürürken, sizin dijital avatarınız da isterseniz tamamen 3 boyutlu olarak tasarlanmış (veya kopyalanmış) dijital sanal ikizi içerisinde eş zamanlı olarak hareket edecek, siz yürürken Artırılmış Gerçeklik (AR) gözlüğü takıyor olursanız, girdiğiniz yerde sanal gerçeklik versiyonu içerisinde bulunması koşulu ile tüm 3 boyutlu sanal objeleri, sanki oradaymış gibi AR olarak görebileceksiniz.
Aynı The Oasis dünyasının karakterlerini gördüğünüz gibi tek farkı artık sadece belirli bir oyuna ait karakterleri değil internet içerisinde yer alan “her şeyi” bu şekilde deneyimlemek mümkün olacak.
Günümüzdeki internet deneyimi ile gelecekteki Metaverse’i karşılaştırırsak; mevcut internet, bilginin ve verilerin kullanıcılar tarafından karşılıklı olarak paylaşıldığı bir ortamken Metaverse, 3 boyutlu içeriklerin ve deneyimlerin paylaşıldığı bir yer olacak. Çünkü artık web sitelerine veya sosyal ağlara bilgisayar veya mobil cihazların sınırlı ekranları üzerinden ulaşmak yerine Sanal Gerçeklik (VR) veya Artırılmış Gerçeklik (AR) gözlükleri ile bağlanacağız.
Dijital çağ, adına yakışır bir biçimde etrafımızı ve bizi dijital hale getirmeye zorluyor. Artık dakikalık olarak gelişen teknolojiye ayak uydurmak tercih değil zorunluluk haline geliyor. Ne kadar kolay ve güzel görünse de her şeyin bir karanlık tarafı mutlaka var.
Sanal gerçeklik gözlüğü ayaklarınıza vuran deniz dalgasının hissini gerçeği gibi verecek mi ? Ya da satın aldığınız bir kitap kokusu sizin için ne kadar gerçek olacak?
👍🏻